Sonens konfa & vardagslunk 

Så har då även sonen blivit konfirmerad! Han kom hem sliten men glad efter lägret på Öland. De hade haft jättekul & sjungit väldigt mycket vilket resulterade i att han var hes. Konfirmationsgudstjänsten var jättefin! Det var mycket sång och de berättade vad de hade lärt sig på lägret. Sonen hälsade hela församlingen välkomna dit från predikstolen, spelade gitarr till en låt, var Jesus i en liten akt & läste en bön. Han fick läsa en extra bön då en konfakompis svimmade… Prästen bad då sonen, något som inte alls är förvånande eller någon tillfällighet då han är duktig på sånt, pålitlig & ställer alltid upp! 


Det är skönt nu när alla konfirmationer är över. Även fast vi hade gjort det lätt för oss med cateringmat så är det ändå lite att stå i.

Vi hade bett alla gästerna att ta med sig sina konfirmationsbilder så vi hade en utställning! Det var kul att se på våra föräldrar hur de såg ut! Det är ju några år sedan…

Förra helgen var vi på Öland. Dotran skulle tävla. ♡ och barnen plockade upp mig på jobbet och sen körde vi mot ön med husvagnen. Det skulle bli så skönt & mysigt. Och ja, det var det. På fredagkvällen i alla fall. Vi var nere en runda vid havet, men det var bara sonen som badade. På lördagen vaknade jag med migrän… Inte riktigt så som jag hade tänkt mig. Jag låg i sängen hela dagen med huvudvärk & frös trots att det var sommarens varmaste dag. Söndagen tillbringade vi på idrottsplatsen där det blåste för att framåt eftermiddagen börja regna.


Jag är så glad! Jag har lämnat in två uppgifter på min andra kurs på min utbildning och båda har jag fått tillbaka godkända med alla rätt! Det känns verkligen så skönt! Jag hoppas att det fortsätter så och att jag klarar tentan när den kommer… Nu när det är sommar är det så skönt & mysigt att sitta på altanen på kvällarna och plugga. Det känns på något sätt inte lika jobbigt då.


Barnen (ungdomarna) och jag har börjat yoga! Först var det dotran & jag, men nu har även sonen börjat hänga med. Först kör de backintervaller tillsammans och sen ansluter jag och då går vi på en yogaklass i parken. Två kollegor till mig brukar också vara med. Det är rätt skönt & efteråt känner jag nästan träningsvärken komma 😉


Till helgen är den enda lediga helgen vi har i sommar. Vi funderar på att hitta på nåt kul tillsammans. Eftersom jag inte har så mycket semester så blir det ju inte så mycket gjort. Just nu går funderingarna åt Göteborg & Liseberg. Vi får se lite med vädret. Dotran har egentligen träning på söndag, men vi ska kolla om hon kan göra det passet antingen på fredag eller på måndag så hon kör dubbla pass i sådana fall. Tycker lite synd om barnen som har gått hemma nästan hela sommarlovet och inte gjort något alls. Så jag hoppas att det blir en bra helg om vi nu kommer iväg!

Nu ska vi iväg på träning allihopa, eller inte ♡ för han är på golftävling. Sen ska jag plugga lite när vi kommer hem igen.

Lämna en kommentar