Inte alls som planerat.

Höstlov + semester = mysiga lediga dagar tillsammans! Eller? Nja inte helt sant men nästan. 

♡ kom hem från det stora övningsfältet i väster förra fredagen med världens ryggvärk. Han kunde knappt gå, stå, sitta eller ligga. Redan där började det underbara höstlovet bli lite mindre underbart…

Vi skulle åkt till svärmor förra helgen med avslutning med att sonen skulle spela match i närheten på söndagen. Men ♡ kunde inte sätta sig i bilen. Jag och sonen åkte, dotran skulle träna. Vi var på konsert som byns musikkår hade. De firade 70-årsjubileum! Tänk att det är 15 år sedan jag slutade spela… Jag saknar gemenskapen vi hade i kåren, men tror inte det är samma sak i någon annan kår. 


Givetvis var vi med blommor hos svärfar också! 

Sedan var det som sagt höstlovet… Jag jobbade i alla fall måndag och tisdag för att sedan ha semester onsdag tom fredag. Tanken var att vi skulle köra till landets näst största stad på torsdagen för shopping. Fredagen skulle gå till mer shopping för att ansluta till min svägerska med familj på kvällen på Liseberg. Så blev det ju givetvis inte. 

Det fick bli helt ändrade planer. Lite shopping på torsdagen blev det, inte så jättemycket då dotran givetvis dragit på sig en förkylning och orken inte riktigt fanns. Men sonen hittade i alla fall sin favorit bokaffär sience fiction bookshop, där skulle han kunna gå i flera timmar och titta på alla Harry Potter-böcker!


På kvällen var vi på en Italiensk restaurang som låg i närheten av hotellet och åt god pasta. På fredagen vaknade jag med sprängande huvudvärk och en ond hals. F*n!!! Proppade i mig fullt med värktabletter för att orka med dagens shopping, men jag satt mest på en bänk 😦 När de andra kände sig klara, körde vi till Liseberg för att vila upp oss en timme i bilen. Det måste ha sett mycket roligt ut att fyra personer sitter i en bil och sover mitt på ljusa dagen! Tanken var ju att ♡ syster med familj skulle möta upp oss där men av olika anledningar så blev det inte så tyvärr.


Sonen och dotran gick tillsammans och åkte lite attraktioner innan vi strålade samman för att leta upp gastarna.


Efter nån timme träffade vi på kusinen med sambo! Så himla kul att de ville komma och hänga med småkusinerna! Så det blev ju en bra dag trots allt!


Igår låg jag däckad hela dagen och idag har jag bara vilat. Jag var inte ens med och kollade på sonens match 😦

Nästa gång vi är lediga tillsammans hoppas jag vi inte är sjuka!

Lämna en kommentar