Härliga helg!

Vilken bra helg vi hade förra veckan när vi var iväg med husvagnen! Vädret var väl kanske inte det bästa men alla var nöjda & glada när vi kom hem igen och det är det viktigaste!


På fredagen gjorde vi ingenting. Ungdomarna fixade kvällsmaten när vi kom fram till campingen medan jag och ♡ fixade iordning husvagnen. Sen satt vi bara och myste! Vi gick en snabbrunda ner till havet, men det var mulet och det blåste jättekallt.


På lördagen vaknade alla jättetidigt av att det regnade och då menar jag inte lite utan verkligen ösregn! Jag tycker det är rätt mysigt och avkopplande när man hör regnet smattra mot husvagnstaket men när man inte är van vid ljudet så vaknar man rätt lätt. Det blev en långfrukost innan vi gav oss iväg till Emporia. 


Jag och dotran blev avsläppta utanför och sonen & ♡ åkte till en hockeyaffär en bit ifrån. Hela dagen tillbringade vi sedan i affärer och när vi åkte tillbaka till campingen var alla nöjda med sina inköp.


På kvällen tog vi åter en tur ner till havet och då hade solen börjat komma fram! 


På söndagen tog vi tåget över till Köpenhamn. Vi hade inget planerat utan åkte bara över för att strosa lite. Jag hade önskemål om att gå ner till Nyhavn & sen vidare till den lilla sjöjungfrun. Vid Nyhavn satte vi oss och åt en lättlunch. Det var mycket folk och mysigt men väldans blåsigt och kallt!


Någon sjöjungfru hittade vi dock aldrig. Vet inte om den är flyttad eller borttagen för det fanns inte ens en skylt till den. Det var många väg- & ombyggnationer i stan så om det berodde på det vet jag inte. 


Men vi hade en mysig dag! När vi kom tillbaka igen så grillade vi innan vi gick iväg för att fira Valborg. Det var hur mycket folk som helst & hade kunnat bli riktigt bra bål om de hade lyckats få eld på det. De hade byggt upp en hög en bit ut i vattnet men eftersom det blåste så mycket så tog det aldrig någon riktig fart – inte så länge vi var kvar i alla fall.



Det var en väldigt fin kväll, men kall! Vi frös alla fyra när vi kom tillbaka till vagnen så vi kröp ner under varsin filt och bara myste!

På måndagen fick det bli en snabbrunda på IKEA innan vi körde hem. Hmmm snabbrunda? Finns det när det gäller den affären? 😉


Denna veckan har gått fort men ändå långsamt. Jag har varit rätt trött och inte blev det bättre när jag låg och läste min bok i torsdags natt. Men den var så bra så jag kunde inte sluta. Nu är den färdigläst i alla fall. Kan verkligen rekommendera Tiggaren av Sofie Sarenbrandt! Alla hennes böcker är bra!

Idag har jag pillat ner lite fler fröer i mina pallkragar. När jag tog bort fibertältet på lökpallen så hade gräslöken vuxit till sig rejält! Även de andra lökarna har börjat komma upp. Hoppas på en riklig lökskörd i år! Jag flyttade fibertältet till den pallkragen där sockerärtorna & broccolin är sådda. Får se om broccolin vill sig. Persiljan som var kvar sen förra året har verkligen tagit fart! Satte ner lite extra persiljefrön så det blir mycket och jag kan frysa in den. Dotran klippte ner gräslök och frös in.


Till kvällens grill gjorde vi en himla god kall sås! Jag mosade fetaost, blandade den med créme fraisch, hällde ner klippt gräslök & sen lite örtsalt och blandade allt! Så gott och fräscht! Smakade nästan sommar!

Jag har börjat få ont i min västra baksida igen. Inget kul alls… Dotran och jag var på ett uppdrag i byn idag och hade bestämt att gå hem. Känner ju längre vi går att det gör mer och mer ont och nu ikväll gör det ont utan att jag gör nåt 😦 Hoppas det bara är nåt tillfälligt och ingen muskelbristning igen nu när jag kommit igång med träningen på nytt. 


Imorgon står skoinköp & städning på schemat. Bara en vecka kvar till dotrans konfirmation…

Lämna en kommentar