Solsken & grillpremiär!

Vilken härlig dag, strålande solsken och fågelkvitter. Hela familjen har varit lediga och det är inte många knop som gjorts.


Jag var ute i solen och gick en runda på förmiddagen. Det var jätteskönt med solen i ansiktet! Jag såg faktiskt en fjäril som också var ute i det fina vädret. Jag trodde inte att de hade vaknat till än. Vårblommorna blommar för fullt i trädgården nu och på syrenen är det stora knoppar. Hoppas att vi slipper mer snö och kyla! Jag måste leta fram mina fröer och se till att peta ner tomat och gurka i jorden. Kanske till och med sätta lite spenat i mina pallkragar.


Vi firade dotran i eftermiddag. Eftersom vi inte varit samlade hela familjen tidigare i veckan så fick det bli gofika idag istället. Jag hade beställt en tårta med en bild från hennes längdhopp på och så stod det Grattis till USM-silvret på den. Tårtan var både fin & god! Och dotran uppskattade den!


Ikväll har vi haft grillpremiär. gott det var! Givetvis med min egengjorda marinad, klyftpotatis & broccoli. Det enda som saknades var ett glas rosé 😉 Men det får väl bli en annan gång. 

Hoppas att det blir lika fint väder imorgon då måste jag ta en paus i pluggandet och gå ut en runda till!

Lämna en kommentar