Experiment

Äntligen en ledig lördag! Det var verkligen länge sen sist. Jag sov länge vilket var väldigt behövligt. Sedan bakade jag och dotran scones till frukost. Givetvis på grovt mjöl. Det var smarrigt! Vi satt länge vid frukostbordet och pratade & skrattade. Verkligen en mysig frukost (fast det var mer förmiddag än morgon). Det är inte ofta vi är samlade alla fyra runt matbordet så det gäller att passa på! 


♡ har rensat ännu mer i källaren så nu är det riktigt fint! Vi åkte en runda till tippen för att slänga lite skräp. Vårt gamla skrivbord ska vi försöka sälja. Vem vet, någon gång kanske vår källare blir riktigt bra 😉

Jag blev så sugen på hembakat bröd igår så jag slängde ihop två filmjölksbröd. Det är ju bara det att dotran inte tål mjölkprotein så jag har experimenterat med havregurt. Har inte en aning om det blir bra, men det vet man ju inte om man inte testar. Jag hade jättemånga mjölsorter i skafferiet som jag är tvungen att använda upp så som vanligt när jag bakar eller lagar mat så hittar jag på lite eget. Jag rev ner ett äpple i också och givetvis solrosfrö, melonkärnor, tranbär & hackade aprikoser. Mmm 🙂 eller?


I tisdags kväll var jag och ♡ ute och gick en långrunda. Det var jätteskönt att komma ut i friska luften! Vi såg massor av rådjur som var nyfikna på vad vi var för några konstiga prickar. I torsdags tog jag mig en liten kortare runda själv och körde sen lite styrka i källaren. Känner att om jag ska klara av att jobba heltid & plugga, måste jag bli bättre på att sköta min kropp och framför allt armar & axlar.


I torsdags kom det ny snö… Kung Bore verkar ha svårt att bestämma sig om vädret. Det var halt att köra till jobbet på morgonen, men solen sken och himlen var jättevacker när jag parkerade bilen.


Det är inte bara Kung Bore som har svårt att bestämma sig. Jag skulle slänga ut vår amaryllis för ett tag sen, men upptäckte att den blommar igen… Nu tror jag den sjunger på sista versen efter att ha haft fyra nya klockor.


Imorgon är det match för sonen. De åker rätt så tidigt. Dotran ska träningstävla inför USM nästa helg i grenarna 60m häck & längd. Så då blir det ingen mysmorgon precis. Jag ska först köra sonen & ♡ till deras samling i grannbyn och sen nån timme senare ska dotran till samma by för sin tävling. Full rulle alltså!

  

Lämna en kommentar